Comunicat del Secretariat de Sant Cugat per la Independència-ANC

El nostre país viu moments excepcionals. Després de tenir la llibertat a tocar, viu sota l’acció repressiva i venjativa de l’estat espanyol, que mostra la seva cara més cruel i autoritària. Sense renunciar al mandat democràtic del dia 1 d’Octubre, el nostre país es debat entre com fer efectiva la República proclamada i com resistir l’acció repressiva de l’estat.

La repressió es va iniciar sota l’empara de l’article 155 de la seva constitució, en una votació infame en la qual van participar PP, PSOE-PSC i Ciutadans. Cap d’aquests partits ha demanat perdó per la seva acció indigna, ans al contrari, s’hi reafirmen cada dia que passa (i s’hi afegeixen noves veus, com Vox). El partits que van votar al senat l’aplicació de l’article 155 són responsables de tota la repressió que se’n deriva i del dolor que provoca en les persones. Un d’aquests partits, que és ara al capdavant del govern de l’estat, no ha fet cap gest de conciliació. Ben al contrari, ha endurit encara més la repressió, menystenint i insultant el poble de Catalunya i les seves Institucions.

Per coherència amb els principis democràtics que guien el procés sobiranista en general, i de l’Assemblea Nacional Catalana en particular, i de solidaritat amb els presos polítics, exiliats i els milers de persones que d’una o altra manera pateixen la repressió derivada de l’aplicació de l’article 155, no podem tenir cap mena de condescendència amb cap aquests partits. No és possible cap mena de tracte, de cap naturalesa, amb els partits del 155; a cap nivell.

L’Assemblea Nacional Catalana insta els partits sobiranistes, que es declaren partidaris de la independència de Catalunya, a trobar vies d’acord per fer efectiu el més aviat possible el mandat popular del dia 1 d’Octubre; així com refusa qualsevol entesa amb els partits del 155, especialment aquells que amb la responsabilitat de govern a l’estat són mantenidors necessaris de l’acció repressiva. La fi de la repressió, demanar disculpes, reparar danys causats, i una opció clara per la democràcia són les condicions imprescindibles per qualsevol mena de diàleg, que ara per ara no es donen cap dels partits del 155.

En aquest sentit, cal recordar l’àmplia majoria independentista obtinguda a les eleccions municipals, on el 72% dels regidors ho són. Pel motius exposats més amunt, Sant Cugat per la Independència-ANC aposta per les majories independentistes i refusa els partits que promouen i mantenen la repressió sobre milers de ciutadans, alguns dels quals conciutadans de la nostra vila.

Visca la Independència! Visca la República catalana!

Sant Cugat del Vallès, a 7 de juny de 2019

2 pensaments sobre “Comunicat del Secretariat de Sant Cugat per la Independència-ANC

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s