Manel Porta: Coordinador Assemblea Sant Cugat SCxI
Han passat tres-cents d’ençà d’aquella victòria ignominiosa de les tropes felipistes.
Cada Onze de Setembre reconeixem i honorem els ciutadans que van saber oposar-se a un exèrcit molt superior, cinc vegades més nombrós!. I que només van sucumbir-hi després de 13 mesos de setge.
Han passat tres-cents anys d’ençà d’aquella gesta històrica.
Això és el que commemorem cada Onze de Setembre, que no va ser una derrota, sinó un acte suprem de patriotisme i dignitat.
I aquell no va ser l’únic acte de patriotisme i dignitat per part del poble de Catalunya.
Avui, amb aquesta ofrena, retem homenatge tant als patriotes del 1714 com als que han sofert persecució per haver defensat Catalunya i la seva llibertat ja des d’abans del 1714 i molt especialment als que després 1939 van ser torturats, assassinats o van haver d’exiliar-se.
A tots ells els podem dir que el seu sacrifici no va ser inútil. No només els hi diem, sinó que els hi demostrem, els demostrem que el seu testimoni ha anat passant de ma en ma fins arribar a nosaltres al cap de dotze generacions .
Nosaltres, que podem sentir-nos privilegiats, perquè veiem que ja ho tenim a tocar.
Per això i perquè el món sencer vegi com n’està de prop la nostra victòria, avui, a la mateixa ciutat que van humiliar fa tres-cents anys, farem la manifestació més gran de la nostra història.
Avui dibuixarem una senyera immensa en forma de “V”. “V” de vot. Perquè volem votar i votarem. Que tothom ho sàpiga! Que tothom ho vegi!
VISCA CATALUNYA!