Postal Comunicat

L’Assemblea s’ha afegit a la campanya universitària contra els efectes de la COVID-19 engegada per la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC). L’entitat considera que el Govern ha de prendre mesures equitatives en l’àmbit de l’ensenyament per fer front a les conseqüències d’aquesta greu crisi. És fonamental que es garanteixi la igualtat d’oportunitats i d’accés als estudis universitaris. S’ha de garantir el futur i protegir el talent.

A continuació adjuntem la nota de premsa de la FNEC:

La Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya llança aquest divendres, 24 d’abril, la Campanya Universitària contra els efectes de la COVID-19, que reclama a la Generalitat de Catalunya l’aplicació de tres mesures per pal·liar els efectes que la pandèmia esta tenint en l’economia dels estudiants catalans i les seves famílies, sota l’objectiu de protegir el talent i defensar els joves estudiants d’avui, que són el futur de la Nació. La Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya demana mesures d’emergència econòmica, excepcionals. Aquestes són:

1. Demanem al Govern de la Generalitat que nomeni un màxim responsable encarregat de la resposta als efecte de la COVID-19 en l’àmbit universitari. Aquest ha d’exercir, a més, la funció d’interlocutor amb la Federació pel que fa a la negociació de les presents demandes.
  2. Ampliar les beques EQUITAT del Departament d’Empresa i Coneixement, per a què cap estudiant situat al Tram de renda més baix es quedi enrere per motius econòmics.
  3. Establir una moratòria opcional del pagament de la matrícula universitària a aquells estudiants becats que es trobin a la resta de Trams.

Aquestes mesures es complementaran amb d’altres, que es detallaran i es difondran en les properes setmanes, i que s’adreçaran als equips de direcció de les Universitats catalanes. La Campanya a cadascuna de les universitats neix amb la vocació de concretar les demandes particulars que cada universitat, amb la seva idiosincràsia, pugui necessitar.

La Campanya Universitària contra els efectes de la COVID-19 s’ha gestat i es durà a terme amb el suport de l’Assemblea Nacional Catalana, la Joventut Nacionalista de Catalunya, Joves Demòcrates, Primàries de Catalunya, el Jovent Republicà, el Club FNEC i Intersindical – CSC. S’acompanya la Campanya amb la difusió d’un Manifest Públic on es detallen les mesures i que ha rebut el suport de membres actius de la comunitat universitària, tant catedràtics com professors reputats a més de les entitats anteriorment esmentades.

2 pensaments sobre “COMUNICAT: L’Assemblea demana fer front a l’emergència econòmica en la universitat

1. Emili Canalís

Bona tarda, Josep, Gràcies pels comunicats, ja he signat adhesió a aquest de la FNEC. Com sabeu soc tresorer de la sectorial d’universitats i Recerca per la independència. La sectorial em donarà aval per candidatura a una de les 5 places a Secretariat Nacional per fer coordinació amb les sectorials. Com saps, he de demanar també l’aval de la territorial de Sant Cugat i per això et prego que s’inclogui aquest punt a la convocatòria de reunió propera amb aquesta finalitat. Gràcies per la teva atenció. Salut i república! Emili Canalís

El dt, 28 abr 2020 a les 12:07 Sant Cugat per la Independència (SCxI) va escriure:

> jlliberia posted: ” L’Assemblea s’ha afegit a la campanya universitària > contra els efectes de la COVID-19 engegada per la Federació Nacional > d’Estudiants de Catalunya (FNEC). L’entitat considera que el Govern ha de > prendre mesures equitatives en l’àmbit de l’ensenyament pe” >

Respon
    1. jlliberia Autor de l'entrada

Molt bona tarda, Emili
      Ja està comunicat al secretariat per entrar en la propera ordre del dia.
      Moltes gràcies per presentar-te al SN, necessitem a bona gent i preparada al capdavant.
      Sort i et diem alguna cosa,

Josep

Respon

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s