Article setmanal d’en Francesc Salvador publicat al Tot Sant Cugat 1577.
Cliqueu per accedir a la versió original publicada al Tot Sant Cugat
Les capsetes s’emplenaran amb uns papers on constarà la decisió que haurem pres cadascú sobre el futur polític del nostre país
Per menystenir el referèndum d’autodeterminació de Catalunya, un conegut polític espanyol ha qualificat de capsetes les urnes de votació. En efecte, una urna és una capseta, però amb una característica especial: un cop plena conté la voluntat dels ciutadans.
El dia 1 d’octubre els ciutadans de Catalunya emplenarem les capsetes amb uns papers on constarà la decisió que haurem pres cadascú de nosaltres sobre el futur polític del nostre país: o bé seguir formant part de l’estat espanyol o bé constituir-nos en una República catalana independent.
La pregunta del referèndum és clara i el Sí que dipositarem a les capsetes també ho serà. Gràcies a les capsetes construirem un estat nou basat en la justícia social, la democràcia i la dignitat de les persones, perquè el contingut de les capsetes és d’obligat compliment en democràcia. Els ciutadans de Catalunya, amb fermesa, units i sense vacil·lacions, farem complir el resultat del referèndum. Les capsetes del dia 1 d’octubre esdevindran les capsetes de la llibertat.
Francesc Salvador