Article setmanal d’en Francesc Salvador publicat al Tot Sant Cugat 1575.
Cliqueu per accedir a la versió original publicada al Tot Sant Cugat
Tots sabem que la plena sobirania és la via per assolir una societat més justa i democràtica: igualtat d’oportunitats, educació i sanitat eficients, transparència en la gestió pública, plena integració social, etc.
Un present millor, però sobretot una aposta pel futur. Assolir-ho és a les nostres mans, malgrat l’estat autoritari i corrupte que tenim en contra.
Per retenir la seva colònia més productiva, l’estat espanyol ja ha mostrat, i mostrarà encara amb més cruesa, la seva cara més fosca. Com va fer durant el franquisme, serem amenaçats, portats als tribunals, inhabilitats, multats i qui sap si empresonats.
La llibertat té un preu i, per assolir-la, cal estar disposat a pagar-lo; com ha fet tanta gent, sovint anònima, abans de nosaltres. No tenim por i, si cal, ens sacrificarem per construir una República catalana de dret, social i democràtica.
La fermesa i la lluita pacífica són les nostres eines per enfrontar-nos a les amenaces i agressions de l’estat.
Junts i amb valentia, vencerem.
Francesc Salvador