___
ANC, Òmnium Cultural i AMI mobilitzen el sobiranisme en contra del Pla Hidrològic i defensen la gestió pròpia dels recursos de Catalunya.
Amb més de 60 autocars d’arreu del territori, aquestes entitats han mobilitzat més de 6000 persones. Sant Cugat s’hi ha sumat amb un autocar, tot i que molta gent s’hi va desplaçar en cotxes particulars a la manifestació convocada per la Plataforma en Defensa de l’Ebre a Amposta.
La manifestació va acabar amb una paella multitudinària a la Fira d’Amposta on es van congregar unes 2500 persones (Veure vídeo).
Sota el lema “L’aigua és vida” i en clau de país, la societat civil ha sortit al carrer un cop més a per defensar-se dels atacs de l’Estat espanyol i per reclamar el dret per gestionar els propis recursos del país.
Jordi Sànchez, president de l’entitat, ha assegurat moments abans de l’inici de la manifestació que la convocatòria de la PDE seria un èxit que “farà història” i ha defensat la gestió de l’aigua en clau de país.